Online Marketing

Online marketing is een set van gereedschappen en methodes die kunnen worden ingezet om uw merk, service en/of product te promoten op het internet. Online marketing betreft hierdoor ook een breed vraagstuk wanneer u hier mee aan de slag gaat. De kracht hiervan is namelijk ook de zwakte… Er zijn gigantisch veel kanalen, op welke moet u zich focussen?…

Laten we beginnen met wat je kan behalen d.m.v. online marketing:

Groei van uw afzetgebied
Image van uw merk
Kosten drukkend t.o.v. traditionele marketing
Verplaatsing van uw communicatie
Controlle over campagnes
Verbetering van de Customer Service
Concurrerende voordelen creëren 
Flexibel op te zetten/Aan te passen

De term online marketing wordt ook gekenmerkt als internet marketing, web marketing, digital marketing en soms search engine marketing. Online marketing heeft een lage drempel en is goed toe te passen op zowel corporaties als wel op het MKB. Het gaat hierin vooral om de energie die erin gestoken wordt.

Wanneer dit goed wordt toegepast kan dit veel betekenen voor uw bedrijf.

De nadelen van online marketing is dat klanten via de daarvoor bestaande kanalen bij u terechtkomen echter is het internet verzadigd. De klanten stellen het niet altijd meer op prijs om benaderd te worden als ze hier niet op wachten of zijn zelfs blind geworden voor de benadering.



Hiernaast schuilt er in Online Marketing een afstand waardoor de klant zich kan onttrekken aan het aangaan van een relatie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het willen uitproberen van een product of het stellen van vragen over een dienst. Hierin schuilt ook direct de uitdaging van de marketeer. De onzichtbare muur moet worden weggenomen door middel van technologische en creative oplossingen die data-driven gestuurd zijn.